OGŁOSZENIE
Na podstawie art. 46 ust. 2, art. 49 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r.
o działalności leczniczej (Dz. U. z 2025 r. poz. 450 z późn. zm.) oraz § 9 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 lutego 2012 r. w sprawie sposobu przeprowadzania konkursu
na niektóre stanowiska kierownicze w podmiocie leczniczym niebędącym przedsiębiorcą
(Dz. U. z 2021 r. poz. 430).
Zarząd Powiatu Gdańskiego
ogłasza konkurs na stanowisko Dyrektora Samodzielnego Publicznego
Pogotowia Ratunkowego w Pruszczu Gdańskim ul. Prof. Mariana Raciborskiego 2A, 83-000 Pruszcz Gdański
zwanej dalej „Pogotowiem”.
- Wymagane kwalifikacje kandydata:
Wymagane kwalifikacje na powyższe stanowisko określone są w art. 46 ust. 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2025 r. poz. 450 z późn. zm.). Do konkursu może przystąpić osoba, która:
1) posiada wykształcenie wyższe;
2) posiada wiedzę i doświadczenie dające rękojmię prawidłowego wykonywania obowiązków kierownika;
3) posiada co najmniej pięcioletni staż pracy na stanowisku kierowniczym albo ukończone studia podyplomowe na kierunku zarządzanie i co najmniej trzyletni staż pracy;
4) nie została prawomocnie skazana za przestępstwo popełnione umyślnie.
- Wymagania dodatkowe:
- dobra znajomość następujących przepisów prawnych:
– ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2025 r. poz. 450 z późn. zm.),
– ustawa z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym
(Dz. U. z 2025 r., poz. 91 z późn.zm.),
– ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 146 z późn.zm.),
– ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2024 r., poz. 1530 z późn.zm.).
– ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2024 r. poz. 107 z późn. zm.);
- dobra znajomość problematyki ochrony zdrowia i działalności związanej z opieką zdrowotną;
- umiejętność sprawnej organizacji pracy i zarządzania zespołem;
- umiejętność efektywnej komunikacji oraz kreatywność, zwłaszcza w typowych sytuacjach trudnych np. niedobór kadry, zmiana lub rozszerzenie profilu świadczonych usług, nowe wymagania prawne;
- umiejętność określania pożądanych celów zgodnych ze specyfiką zajmowanego stanowiska, w tym kierunków rozwoju podległej kadry;
- umiejętność strategicznego myślenia.
III. Wymagane dokumenty:
- Kandydaci zgłaszający się do konkursu składają:
- podanie o przyjęcie na stanowisko Dyrektora Pogotowia;
- dokumenty stwierdzające kwalifikacje zawodowe wymagane do zajmowania stanowiska Dyrektora Pogotowia (oryginały albo kopie poświadczone za zgodność z oryginałem przez notariusza);
- opisany przez kandydata przebieg pracy zawodowej;
- dokumenty potwierdzające wymagany staż pracy określony w pkt I.3. ogłoszenia (oryginały albo kopie poświadczone za zgodność z oryginałem przez notariusza);
- inne dokumenty, w szczególności potwierdzające dorobek i kwalifikacje zawodowe kandydata (oryginały lub kopie poświadczone za zgodność z oryginałem, przy czym poświadczenie może być dokonane przez kandydata, na prośbę właściwego podmiotu lub komisji konkursowej kandydat jest obowiązany przedstawić oryginały dokumentów);
- informację o kandydacie z Krajowego Rejestru Karnego opatrzoną datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed dniem zgłoszenia do konkursu;
- oświadczenie kandydata o braku prawomocnie orzeczonego wobec niego zakazu zajmowania stanowiska objętego konkursem, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik Nr 1 do niniejszego ogłoszenia;
- oświadczenie kandydata, o braku prawomocnie orzeczonego zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 104 z późn. zm.), zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik Nr 2 do niniejszego ogłoszenia;
- oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik Nr 3 do niniejszego ogłoszenia;
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie jego danych osobowych w celach przeprowadzenia postępowania konkursowego na dane stanowisko, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik Nr 4 do niniejszego ogłoszenia;
- oświadczenie kandydata o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych w związku z przedmiotowym konkursem zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik Nr 5 do niniejszego ogłoszenia.
- Dodatkowo kandydat może przedstawić w wersji pisemnej koncepcję zarządzania
i strategię rozwoju Samodzielnego Publicznego Pogotowia Ratunkowego w Pruszczu Gdańskim. - W przypadku przesłania dokumentów w języku obcym, należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
- Miejsce i termin składania dokumentów:
Dokumenty aplikacyjne, w zamkniętej kopercie należy składać osobiście
w Starostwie Powiatowym w Pruszczu Gdańskim przy ul. Wojska Polskiego 16,
83-000 Pruszcz Gdański w sekretariacie w pokoju 101 lub listownie na adres Starostwa Powiatowego w Pruszczu Gdańskim w terminie do dnia 05.11.2025 r. do godz. 15.00
(decyduje data wpływu dokumentów do Starostwa Powiatowego w Pruszczu Gdańskim).
Na kopercie kandydat umieszcza swoje imię i nazwisko oraz adres i numer telefonu kontaktowego, a także adnotację o treści: „Konkurs na stanowisko Dyrektora Samodzielnego Publicznego Pogotowia Ratunkowego w Pruszczu Gdańskim”.
Po upływie terminu składania dokumentów Komisja Konkursowa na swoim posiedzeniu w pierwszej kolejności bada czy dokumenty kandydatów wpłynęły w terminie.
Dokumenty aplikacyjne, które zostaną złożone po terminie nie będą otwierane i nie będą rozpatrywane.
Następnie Komisja Konkursowa otwiera koperty z dokumentami kandydatów i w pierwszej kolejności bada ich kompletność zgodnie z wymogami ustalonymi w pkt. III. 1 i pkt III. 3 ogłoszenia.
W przypadku stwierdzenia braków w dokumentach złożonych przez kandydata, Komisja Konkursowa wzywa telefonicznie kandydata do uzupełnienia dokumentów w terminie trzech dni. Po bezskutecznym upływie terminu na uzupełnienie dokumentów, uznaje się że dokumenty są niekompletne i w konsekwencji kandydatury osoby, która złożyła niekompletne dokumenty nie rozpatruje się.
- Przewidywane miejsce i termin rozpatrzenia zgłoszonych kandydatur
Komisja konkursowa rozpatrzy zgłoszone kandydatury na posiedzeniu (posiedzeniach) w Starostwie Powiatowym w Pruszczu Gdańskim, ul. Wojska Polskiego 16. Z kandydatami, którzy złożyli kompletne dokumenty zostaną przeprowadzone rozmowy na posiedzeniu Komisji Konkursowej. O dokładnym terminie przeprowadzenia rozmów kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie. Przewidywany termin rozpatrzenia zgłoszonych kandydatur to 30 dni od terminu składania dokumentów w konkursie.
- Udostępnianie materiałów informacyjnych:
Treść Regulaminu Konkursu zostanie udostępniona razem z ogłoszeniem o konkursie.
Każdemu kandydatowi zgłaszającemu się do konkursu udostępnia się jednakowe dla wszystkich kandydatów materiały informacyjne o stanie prawnym, organizacyjnym i ekonomicznym podmiotu leczniczego. Materiały te będą przesyłane drogą e-mailową na wniosek wysyłany na adres e-mail: sekretariat@powiat-gdanki.pl .
VII. Informacja o warunkach pracy:
- Z wybranym w konkursie kandydatem zawarta zostanie umowa o pracę na czas określony – 6 lat, w pełnym wymiarze czasu pracy.
- Przewidywane miesięczne wynagrodzenie dyrektora wybranego w konkursie kształtować się będzie w przedziale od 14 500,00zł do 18 000,00zł
VIII. Klauzula informacyjna
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w związku
z przebiegiem konkursu na stanowisko Dyrektora Samodzielnego Publicznego Pogotowia Ratunkowego w Pruszczu Gdańskim stanowi załącznik Nr 6 do niniejszego ogłoszenia.