Naczelnik Wydziału Finansowego Główny Księgowy Starostwa Powiatowego | pokój: 310 | tel. 58 773 12 36 fax 58 773 12 51 |
Obsługa finansowo – księgowa: | ||
– Starostwa Powiatowego jako jednostki budżetowej (dochody i wydatki powiatu) (obsługa bankowa, płatności, dotacje z budżetu powiatu) | pokój: 308 pokój: 301 | tel. 58 773 12 37 tel. 58 773 12 51 |
– Jednostek oświatowych, dla których założycielem jest Powiat Gdański (dochody i wydatki powiatu) (obsługa bankowa, płatności, dotacje z budżetu powiatu)- płace starostwa – płace jednostek oświatowych | pokój 316 pokój: 311pokój: 301 pokój: 312 | tel. 58 773 12 43, 92 tel. 58 773 12 42tel. 58 773 12 38 tel. 58 773 12 27, 46, 47 |
– Rozliczenia VAT, rozliczenia dochodów Skarbu Państwa | pokój: 307 | tel. 58 773 12 72 |
Obsługa budżetu powiatu | pokój: 309 | tel. 58 773 12 45 |
Adresy e-mail:
finanse@powiat-gdanski.pl
budzet@powiat-gdanski.pl
Kasa przy Wydziale Geodezji, Kartografii i Katastru:
ul. Wojska Polskiego 16
Pruszcz Gdański
Godziny otwarcia:
poniedziałek: 8:00-14:30
środa: 8:30-15:30
piątek: 8:00-14:00
Kasa w pomieszczeniu Wydziału Komunikacji:
ul. Wojska Polskiego 16
Pruszcz Gdański
Godziny otwarcia:
poniedziałek: 8.00 – 14.30
wtorek: 8.00 – 14.30
środa: 8.30 – 15.30
czwartek: 8.00 – 14.30
piątek: 8.00 – 14.00
Obie kasy przyjmują wpłaty z tytułu (w formie gotówkowej i za pomocą terminala płatniczego:
- opłat komunikacyjnych
- opłat za koncesje i licencje komunikacyjne
- czynszu za najem i dzierżawę składników majątkowych powiatu
- opłat za użytkowanie wieczyste nieruchomości powiatu
- opłat za użytkowanie wieczyste nieruchomości Skarbu Państwa
- opłaty za zajęcie pasa drogowego
- opłaty roczne za umieszczenie w pasie drogowym dróg powiatowych urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego
- opłat za wydanie dzienników budowy
- opłat za wydanie kart wędkarskich
- opłat za drewno
- udostępniania kopii mapy zasadniczej i ewidencyjnej do celów informacyjnych
- udostępniania materiałów do zgłoszonych prac geodezyjnych
- udostępniania innych materiałów z powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego
- uwierzytelniania dokumentów opracowanych przez wykonawcę prac geodezyjnych
- sporządzania i wydawania wypisów i wyrysów z operatu ewidencji gruntów i budynków
- uzgadniania projektowanych sieci uzbrojenia terenu na naradach koordynacyjnych
- inkasa opłaty skarbowej
- wadiów, zabezpieczeń należytego wykonania umowy, gwarancji na wykonane roboty do wysokości 15 000 zł
- kaucji dotyczących zawartych umów najmu i dzierżawy składników majątkowych powiatu do wysokości 15 000 zł
NUMERY RACHUNKÓW BANKOWYCH prowadzonych w Banku Millennium SA:
Budżet Powiatu (dotacje, subwencje, udziały powiatu we wpływach z podatku PIT,CIT) | 50 1160 2202 0000 0000 6194 3910 |
Rachunek jednostki budżetowej – Starostwa Powiatowego (wydatki) | 43 1160 2202 0000 0000 6194 3939 |
Dochody Powiatu Gdańskiego (dochody własne powiatu) | 56 1160 2202 0000 0001 0143 4927 |
Dochody Skarbu Państwa (wpłaty związane z gospodarowaniem gruntami Skarbu Państwa) | 60 1160 2202 0000 0000 6194 3924 |
Sumy depozytowe (wadia, zabezpieczenia należytego wykonania umowy, gwarancje na wykonane roboty, rękojmie) | 32 1160 2202 0000 0000 6194 3943 |
Czynsz za dzierżawę obwodów łowieckich | 38 1160 2202 0000 0000 6194 4029 |
Na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Pruszczu Gdańskim
nr 56 1160 2202 0000 0001 0143 4927 należy regulować dochody Powiatu:
- za rejestrację pojazdów
- za prawo jazdy
- za licencje
- za rejestrację jednostek pływających
- za dokumenty geodezyjne
- za karty wędkarskie
- za dzienniki budowy
Na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Pruszczu Gdańskim
nr 94 8335 0003 0121 1827 2000 0007 należy regulować opłatę skarbową:
- za pełnomocnictwo
- za zaświadczenie
- za wyrejestrowanie / kasację pojazdu
Wydział Finansowy prowadzi i odpowiada za realizację zadań w zakresie:
- prowadzenia rachunkowości dla budżetu Powiatu oraz Starostwa Powiatowego jako jednostki budżetowej,
- prowadzenia rachunkowości dla jednostek oświatowych, tj. Zespołu Szkół Ogrodniczych
i Ogólnokształcących w Pruszczu Gdańskim, Zespołu Szkół Rolniczych Centrum Kształcenia Praktycznego w Rusocinie, Szkoły Podstawowej Specjalnej w Warczu oraz Poradni Psychologiczno Pedagogicznej w Pruszczu Gdańskim, - naliczania wynagrodzeń dla pracowników Starostwa Powiatowego, jednostek obsługiwanych, o których mowa w pkt 2 oraz z tytułu umów zleceń,
- rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych oraz Urzędem Skarbowym, w zakresie realizowanych zadań wynikających z pkt 3,
- obsługi systemu BESTi@ i SJO BESTi@,
- ewidencji i windykacji należności pieniężnych Starostwa Powiatowego oraz jednostek obsługiwanych, w tym dochodów Skarbu Państwa,
- wykonywania dyspozycji płatniczych Starostwa Powiatowego oraz jednostek obsługiwanych,
- sporządzania deklaracji zbiorczej powiatu gdańskiego dla rozliczeń z tytułu podatku VAT
- zapewnienia dyscypliny finansów publicznych w zakresie przypisanych zadań wydziałowi.
W Wydziale Finansowym wyodrębnia się następujące referaty o nazwach:
- Referat Obsługi Finansowo-Księgowej Starostwa,
- Referat Obsługi Finansowo-Księgowej Jednostek Oświatowych,
Do podstawowych zadań Referatu Obsługi Finansowo-Księgowej Starostwa należy:
- w zakresie gospodarki budżetowej, w szczególności:
- przygotowywanie projektu budżetu Powiatu i wieloletniej prognozy finansowej, planów finansowych związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej,
- przygotowywanie projektów uchwał dotyczących zmian budżetu i wieloletniej prognozy finansowej,
- przygotowywanie innych projektów uchwał z zakresu spraw finansowych wchodzących w zakres obowiązków przypisanych wydziałowi,
- nadzorowanie prawidłowości opracowania i zatwierdzania planów finansowych jednostek organizacyjnych Powiatu,
- przekazywanie powiatowym jednostkom organizacyjnym wytycznych dotyczących planowania budżetu i jego zmian,
- weryfikowanie projektów planów finansowych, rozliczanie rocznej działalności oraz analizowanie sprawozdań pod względem finansowym i formalno – rachunkowym jednostek organizacyjnych Powiatu,
- dokonywanie określonych analiz realizacji budżetu oraz przedstawianie wniosków zmierzających do poprawy dyscypliny finansów publicznych i zachowania równowagi budżetowej,
- sporządzanie półrocznych informacji i rocznych sprawozdań z wykonania budżetu Powiatu oraz informacji z wieloletniej prognozy finansowej,
- przekazywanie środków pieniężnych jednostkom organizacyjnym Powiatu realizującym budżet,
- w zakresie obsługi finansowo–księgowej Starostwa, w szczególności:
- prowadzenie spraw przypisanych głównemu księgowemu,
- obsługa finansowo – księgowa budżetu Powiatu (organu) oraz Starostwa (urzędu) łącznie z ewidencją syntetyczną mienia Powiatu,
- obsługa finansowo-księgowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- prowadzenie ewidencji księgowej PFRON w zakresie rozliczeń na rachunku głównym, w tym wykonywania dyspozycji PCPR w Pruszczu Gdańskim w zakresie zasilania rachunku pomocniczego tzw. subkonta,
- prowadzenie ewidencji księgowej funduszy pomocowych dotyczących zadań realizowanych przez Starostwo,
- prowadzenie ewidencji zaangażowania wydatków budżetowych,
- przygotowywanie dyspozycji zawarcia lokat w zakresie gospodarowania środkami pieniężnymi na rachunkach bankowych,
- monitorowanie spraw bankowych Starostwa, w tym umów zawieranych z bankami na prowadzenie obsługi bankowej budżetu oraz udzielnie kredytów,
- prowadzenie zbiorczej ewidencji sprzedaży i zakupu towarów i usług dla celów rozliczeń podatku VAT,
- sporządzanie zbiorczej deklaracji podatku VAT dla powiatu gdańskiego oraz rozliczeń z Urzędem Skarbowym, w wyniku centralizacji podatku od towarów i usług,
- wykonywanie dyspozycji płatniczych na wniosek właściwych komórek organizacyjnych Starostwa, w tym w zakresie dotacji ujętych w planie finansowym Starostwa,
- ujmowanie w księgach rachunkowych wyników inwentaryzacji przeprowadzanej w okresach zgodnych z przepisami ustawy o rachunkowości,
- przestrzeganie ustalonych procedur kontroli w zakresie wstępnej oceny celowości zaciągania zobowiązań i dokonywania wydatków, w tym dokonywanie kontroli przypisanej głównemu księgowemu, o której mowa w przepisach ustawy o finansach publicznych,
- weryfikowanie pod względem formalno-rachunkowym dokumentów finansowych związanych z dochodami i wydatkami zapisanymi w planie finansowym Starostwa w zakresie projektów i programów finansowanych ze środków unijnych,
- prowadzenie przedsądowej i administracyjnej windykacji należności wpisanych do planu finansowego Starostwa i Skarbu Państwa we współpracy z komórkami organizacyjnymi,
- naliczanie i wypłacanie wynagrodzeń oraz wykonywanie obowiązku pobierania, odprowadzania i opłacania podatku dochodowego od osób fizycznych, świadczeń i składek na rzecz ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego oraz funduszu pracy,
- prowadzenie gospodarki kasowej Starostwa,
- sporządzanie sprawozdawczości budżetowej, finansowej i z operacji finansowych,
- opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących zasad prowadzenia rachunkowości oraz gospodarki finansowej urzędu.
Do podstawowych zadań Referatu Obsługi Finansowo-Księgowej Jednostek Oświatowych należy:
- prowadzenie spraw przypisanych głównemu księgowemu,
- obsługa finansowo – księgowa jednostek obsługiwanych,
- ewidencja syntetyczna majątku poszczególnych jednostek obsługiwanych,
- obsługa finansowo-księgowa Zakładowych Funduszów Świadczeń Socjalnych,
- prowadzenie ewidencji księgowej funduszy pomocowych dotyczących zadań realizowanych przez poszczególne jednostki,
- prowadzenie ewidencji zaangażowania wydatków budżetowych,
- ustalania danych w zakresie wielkości wypłaconych wynagrodzeń z podziałem na poszczególne stopnie awansu zawodowego,
- prowadzenie spraw bankowych poszczególnych jednostek obsługiwanych,
- prowadzenie ewidencji zakupu towarów i usług dla celów rozliczeń podatku VAT naliczonego,
- wykonywanie dyspozycji płatniczych zatwierdzonych przez dyrektora jednostki obsługiwanej lub osoby upoważnionej,
- ujmowanie w księgach rachunkowych wyników inwentaryzacji przeprowadzanej w okresach zgodnych z przepisami ustawy o rachunkowości,
- przestrzeganie ustalonych procedur kontroli w zakresie wstępnej oceny celowości zaciągania zobowiązań i dokonywania wydatków, w tym dokonywanie kontroli przypisanej głównemu księgowemu, o której mowa w przepisach ustawy o finansach publicznych,
- weryfikowanie pod względem formalno-rachunkowym dokumentów finansowych związanych z dochodami i wydatkami zapisanymi w planie finansowym jednostki obsługiwanej w zakresie projektów i programów finansowanych ze środków unijnych,
- prowadzenie przedsądowej i administracyjnej windykacji należności wpisanych do planu finansowego jednostek obsługiwanych,
- naliczanie i wypłacanie wynagrodzeń oraz wykonywanie obowiązku pobierania, odprowadzania i opłacania podatku dochodowego od osób fizycznych, świadczeń i składek na rzecz ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego oraz funduszu pracy,
- prowadzenie gospodarki kasowej jednostek obsługiwanych,
- wstępne opracowywanie w porozumieniu z dyrektorem jednostki obsługiwanej projektów planów finansowych oraz jego zmian i przedkładanie dyrektorom do zatwierdzania,
- sporządzanie sprawozdawczości budżetowej, finansowej i z operacji finansowych,
- współpraca przy opracowywaniu projektów przepisów wewnętrznych dotyczących zasad prowadzenia rachunkowości oraz gospodarki finansowej w urzędzie, a także opracowanie procedur dotyczących gospodarki finansowej w zakresie przypisanej do działalności jednostek obsługiwanych.”