Godziny przyjmowania interesantów:
poniedziałek, piątek – od 8:00 do 14:00
środa od 9:00 do 15:30
Wydział / Referat | Kontakt | Pokój |
Geodezja – Naczelnik | 58 773 12 03 | p. 133 |
Geodeta Powiatowy | 58 773 31 16 | p. 134 |
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej | 58 773 12 08 | p. 128 |
Weryfikacja prac geodezyjnych z zakresu 1 | 58 773 12 07 | p. 127 |
Weryfikacja prac geodezyjnych z zakresu 2 | 58 773 12 34 | p. 135 |
Weryfikacja prac geodezyjnych z zakresu 2 | 58 773 31 15 | p. 138 |
Obsługa zgłoszeń prac geodezyjnych email: dokumenty.osrodek@powiat-gdanski.pl |
58 773 12 09 | p. 129 |
Obsługa zgłoszeń prac geodezyjnych email: dokumenty.osrodek@powiat-gdanski.pl |
58 773 12 06 | p. 126 |
Obsługa wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (Formularze: P-P1 i P-P7) email: dokumenty.osrodek@powiat-gdanski.pl |
58 773 12 10 | p. 129 |
Postępowania dotyczące operacji Scalania Gruntów | 58 773 31 31 | p. 129A |
Referat Uzgadniania Dokumentacji Projektowej | 58 773 12 16 | p. 136 |
Pracownia Referatu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej | 58 773 12 17 | p. 137 |
Ewidencja gruntów i budynków | 58 773 12 15 | p. 10 |
Ewidencja Gruntów i Budynków Obsługa Zamówień, w tym wniosków o WYPIS I WYRYS Z EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓW | 58 773 12 11 | p. 11 |
Wprowadzanie zmian do bazy EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓW dla obszaru gmin: Pszczółki, Kolbudy, Suchy Dąb, Pruszcz Gdański (bez obrębu Straszyn), Trąbki Wielkie, | 58 773 12 19 | p.11b |
Wprowadzanie zmian do bazy EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓW dla obszaru gmin: Cedry Wielkie, Przywidz, Obrębu Straszyn- (gmina Pruszcz Gdański), Miasto Pruszcz Gdański | 58 773 12 13 | p.11a |
Gleboznawcza klasyfikacja gruntów | 58 773 12 19 | p.11b |
Kasa Wydziału GKiK | 58 773 12 18 |
Wydział Geodezji Kartografii i Katastru prowadzi i odpowiada za realizację zadań związanych z:
- Prowadzeniem powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym prowadzenie:
- ewidencji gruntów i budynków (EGiB),
- ewidencji sieci uzbrojenia terenu (GESUT),
- bazy obiektów topograficznych (BDOT500),
- gleboznawczej klasyfikacji gruntów.
- Tworzeniem, prowadzeniem i udostępnianiem danych, szczegółowych osnów geodezyjnych, rejestru cen nieruchomości, standardowych opracowań kartograficznych jak mapa ewidencyjna, mapa zasadnicza.
- Koordynowaniem usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu.
- Zakładaniem geodezyjnych osnów szczegółowych.
- Ochroną znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych
- Prowadzeniem postępowań scalania i wymiany gruntów.
W Wydziale Geodezji Kartografii i Katastru wyodrębnia się następujące referaty o nazwach:
- Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej,
- Referat Ewidencji Gruntów i Budynków,
- Referat Uzgadniania Dokumentacji Projektowej,
Do podstawowych zadań Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej należy, w szczególności:
- Zakładanie i prowadzenie w systemie teleinformatycznym bazy danych obejmujących zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej dotyczące geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu (GESUT).
- Zakładanie i prowadzenie w systemie teleinformatycznym bazy danych obejmujących zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej dotyczące ewidencji gruntów i budynków (EGiB).
- Zakładanie i prowadzenie w systemie teleinformatycznym bazy danych obejmujących zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej dotyczące obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500-1:5000 (BDOT500).
- Udostępnianie kopii zbiorów danych lub innych materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
- Weryfikacja przekazanych wyników zgłoszonych prac geodezyjnych pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa z zakresu geodezji i kartografii.
- Przyjmowanie do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego wyników zgłoszonych prac geodezyjnych.
- Opatrywanie klauzulą urzędową dokumentów i materiałów przeznaczonych dla podmiotu na rzecz którego wykonawca prac geodezyjnych wykonał prace geodezyjne.
- Wydawanie decyzji administracyjnych w przypadku odmowy przyjęcia do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego wyników zgłoszonych prac geodezyjnych.
- Tworzenie, aktualizacja i udostępnianie baz danych szczegółowych osnów geodezyjnych.
- Wyłączanie decyzją administracyjną z geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu danych o sieciach uzbrojenia terenu, które są wykorzystywane wyłącznie przez ten podmiot i są położone na gruntach znajdujących się w wyłącznym władaniu tego podmiotu.
- Przekazywanie i wymiana danych oraz materiałów geodezyjnych i kartograficznych między organami Służby Geodezyjnej i Kartograficznej.
- Wydawanie licencji na udostępniane materiały państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
- Wydawanie decyzji w przypadku sporu co do zakresu udostępnianych materiałów zasobu lub wysokości należnej opłaty.
- Prowadzenie spraw z zakresu zakładania i aktualizacji szczegółowych osnów geodezyjnych poziomych i wysokościowych,
- Prowadzenie spraw w zakresie ochrony znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych.
- Wyłączanie z powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego materiałów, które utraciły przydatność użytkową.
Do podstawowych zadań Referatu Ewidencji Gruntów i Budynków należy, w szczególności:
- Prowadzenie operatu ewidencji gruntów i budynków.
- Prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów.
- Zakładanie i prowadzenie w systemie teleinformatycznym bazy danych obejmujących zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej dotyczące rejestru cen nieruchomości.
- Prowadzenie postepowań administracyjnych w sprawach operatu ewidencyjnego oraz gleboznawczej klasyfikacji gruntów.
- Bieżąca aktualizacja operatu ewidencji gruntów i budynków.
- Udostępnianie informacji zawartych w operacie ewidencyjnym i rejestrze cen nieruchomości.
- Przeprowadzanie modernizacji ewidencji gruntów i budynków na obszarze poszczególnych obrębów.
- Prowadzenie postępowań scaleniowych i wymiany gruntów.
- Sporządzanie i przekazywanie gminnych i powiatowych zestawień danych objętych ewidencją gruntów i budynków.
- Prowadzenie spraw związanych z powszechną taksacją nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości.
- Przekwalifikowanie z urzędu gruntu rolnego na leśny, jeżeli zalesienia gruntu dokonano na podstawie przepisów o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskichze środków pochodzących z Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej lub na podstawie przepisów o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich.
- przekazywanie zawiadomień o zmianach wprowadzonych do operatu ewidencyjnego właściwym podmiotom.
Do podstawowych zadań Referatu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej należy, w szczególności:
- Koordynacja sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu.
- Aktualizacja numerycznej bazy danych GESUT w zakresie projektowanych sieci.
- Organizowanie narad koordynacyjnych i wydawanie odpisów protokołów z narad.
- Udostępnianie danych bazy GESUT w zakresie projektowanych obiektów
w ramach rozpatrywania wniosków o naradę koordynacyjną, - Współpraca z branżami i podmiotami władającymi sieciami uzbrojenia terenu w zakresie pozyskiwania danych do uzupełnienia zbioru danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu (GESUT).
Udostępnianie danych zgromadzonych w rejestrach publicznych