Obserwuj nas:

Godziny przyjmowania interesantów:
poniedziałek, piątek – od 8:00 do 14:00
środa od 9:00 do 15:30

 Wydział / Referat Kontakt  Pokój
Geodezja – Naczelnik 58 773 12 03 p. 133
Geodeta Powiatowy 58 773 31 16 p. 134
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej 58 773 12 08 p. 128
Weryfikacja prac geodezyjnych z zakresu 1 58 773 12 07 p. 127
Weryfikacja prac geodezyjnych z zakresu 2 58 773 12 34 p. 135
Weryfikacja prac geodezyjnych z zakresu 2 58 773 31 15 p. 138
Obsługa zgłoszeń prac geodezyjnych
email: dokumenty.osrodek@powiat-gdanski.pl
58 773 12 09 p. 129
Obsługa zgłoszeń prac geodezyjnych
email: dokumenty.osrodek@powiat-gdanski.pl
58 773 12 06 p. 126
Obsługa wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego
(Formularze: P-P1 i P-P7)
email: dokumenty.osrodek@powiat-gdanski.pl
58 773 12 10 p. 129
Postępowania dotyczące operacji Scalania Gruntów 58 773 31 31 p. 129A
Referat Uzgadniania Dokumentacji Projektowej 58 773 12 16 p. 136
Pracownia Referatu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej 58 773 12 17 p. 137
Ewidencja gruntów i budynków 58 773 12 15 p. 10
Ewidencja Gruntów i Budynków Obsługa Zamówień, w tym wniosków o WYPIS I WYRYS Z EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓW 58 773 12 11 p. 11
Wprowadzanie zmian do bazy EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓW dla obszaru gmin: Pszczółki, Kolbudy, Suchy Dąb, Pruszcz Gdański (bez obrębu Straszyn), Trąbki Wielkie, 58 773 12 19 p.11b
Wprowadzanie zmian do bazy EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓW dla obszaru gmin: Cedry Wielkie, Przywidz, Obrębu Straszyn- (gmina Pruszcz Gdański), Miasto Pruszcz Gdański 58 773 12 13 p.11a
Gleboznawcza klasyfikacja gruntów 58 773 12 19 p.11b
Kasa Wydziału GKiK 58 773 12 18

Wydział Geodezji Kartografii i Katastru prowadzi i odpowiada za realizację zadań związanych z:

  1. Prowadzeniem powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym prowadzenie:
    • ewidencji gruntów i budynków (EGiB),
    • ewidencji sieci uzbrojenia terenu (GESUT),
    • bazy obiektów topograficznych (BDOT500),
    • gleboznawczej klasyfikacji gruntów.
  2. Tworzeniem, prowadzeniem i udostępnianiem danych, szczegółowych osnów geodezyjnych, rejestru cen nieruchomości, standardowych opracowań kartograficznych jak mapa ewidencyjna, mapa zasadnicza.
  3. Koordynowaniem usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu.
  4. Zakładaniem geodezyjnych osnów szczegółowych.
  5. Ochroną znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych
  6. Prowadzeniem postępowań scalania i wymiany gruntów.

W Wydziale Geodezji Kartografii i Katastru wyodrębnia się następujące referaty o nazwach:

  • Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej,
  • Referat Ewidencji Gruntów i Budynków,
  • Referat Uzgadniania Dokumentacji Projektowej,

Do podstawowych zadań Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej należy, w szczególności:

  1. Zakładanie i prowadzenie w systemie teleinformatycznym bazy danych obejmujących zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej dotyczące geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu (GESUT).
  2. Zakładanie i prowadzenie w systemie teleinformatycznym bazy danych obejmujących zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej dotyczące ewidencji gruntów i budynków (EGiB).
  3. Zakładanie i prowadzenie w systemie teleinformatycznym bazy danych obejmujących zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej dotyczące obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500-1:5000 (BDOT500).
  4. Udostępnianie kopii zbiorów danych lub innych materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
  5. Weryfikacja przekazanych wyników zgłoszonych prac geodezyjnych pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa z zakresu geodezji i kartografii.
  6. Przyjmowanie do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego wyników zgłoszonych prac geodezyjnych.
  7. Opatrywanie klauzulą urzędową dokumentów i materiałów przeznaczonych dla podmiotu na rzecz którego wykonawca prac geodezyjnych wykonał prace geodezyjne.
  8. Wydawanie decyzji administracyjnych w przypadku odmowy przyjęcia do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego wyników zgłoszonych prac geodezyjnych.
  9. Tworzenie, aktualizacja i udostępnianie baz danych szczegółowych osnów geodezyjnych.
  10. Wyłączanie decyzją administracyjną z geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu danych o sieciach uzbrojenia terenu, które są wykorzystywane wyłącznie przez ten podmiot i są położone na gruntach znajdujących się w wyłącznym władaniu tego podmiotu.
  11. Przekazywanie i wymiana danych oraz materiałów geodezyjnych i kartograficznych między organami Służby Geodezyjnej i Kartograficznej.
  12. Wydawanie licencji na udostępniane materiały państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
  13. Wydawanie decyzji w przypadku sporu co do zakresu udostępnianych materiałów zasobu lub wysokości należnej opłaty.
  14. Prowadzenie spraw z zakresu zakładania i aktualizacji szczegółowych osnów geodezyjnych poziomych i wysokościowych,
  15. Prowadzenie spraw w zakresie ochrony znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych.
  16. Wyłączanie z powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego materiałów, które utraciły przydatność użytkową.

Do podstawowych zadań Referatu Ewidencji Gruntów i Budynków należy, w szczególności:

  1. Prowadzenie operatu ewidencji gruntów i budynków.
  2. Prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów.
  3. Zakładanie i prowadzenie w systemie teleinformatycznym bazy danych obejmujących zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej dotyczące  rejestru cen  nieruchomości.
  4. Prowadzenie postepowań administracyjnych w sprawach operatu ewidencyjnego oraz gleboznawczej klasyfikacji gruntów.
  5. Bieżąca aktualizacja operatu ewidencji gruntów i budynków.
  6. Udostępnianie informacji zawartych w operacie ewidencyjnym i rejestrze cen nieruchomości.
  7. Przeprowadzanie modernizacji ewidencji gruntów i budynków na obszarze poszczególnych obrębów.
  8. Prowadzenie postępowań scaleniowych i wymiany gruntów.
  9. Sporządzanie i przekazywanie gminnych i powiatowych zestawień danych objętych ewidencją gruntów i budynków.
  10. Prowadzenie spraw związanych z powszechną taksacją nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości.
  11. Przekwalifikowanie z urzędu gruntu rolnego na leśny, jeżeli zalesienia gruntu dokonano na podstawie przepisów o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskichze środków pochodzących z Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej lub na podstawie przepisów o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich.
  12. przekazywanie zawiadomień o zmianach wprowadzonych do operatu ewidencyjnego właściwym podmiotom.

Do podstawowych zadań Referatu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej należy, w szczególności:

  1. Koordynacja sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu.
  2. Aktualizacja numerycznej bazy danych GESUT w zakresie projektowanych sieci.
  3. Organizowanie narad koordynacyjnych i wydawanie odpisów protokołów z narad.
  4. Udostępnianie danych bazy GESUT w zakresie projektowanych obiektów
    w ramach rozpatrywania wniosków o naradę koordynacyjną,
  5. Współpraca z branżami i podmiotami władającymi sieciami uzbrojenia terenu w zakresie pozyskiwania danych do uzupełnienia zbioru danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu (GESUT).

Udostępnianie danych zgromadzonych w rejestrach publicznych

 

Gminy Powiatu Gdańskiego