Samodzielne stanowisko ds. obsługi Zarządu Powiatu podlega Sekretarzowi Powiatu i zajmuje się zapewnieniem bieżącej obsługi technicznej Zarządu Powiatu.
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. obsługi Zarządu Powiatu należy, w szczególności:
- w zakresie obsługi Zarządu Powiatu:
- gromadzenie i przygotowywanie materiałów na posiedzenia Zarządu,
- protokołowanie posiedzeń Zarządu,
- prowadzenie zbiorów protokołów posiedzeń Zarządu,
- prowadzenie rejestru:
- zarządzeń Starosty
- uchwał Zarządu,
- przekazywanie do realizacji uchwał Zarządu,
- przekazywanie materiałów do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego drogą elektroniczną i prowadzenie zbioru porozumień w sprawach powierzenia zadań innym jednostkom,
- naliczanie diet dla członków Zarządu,
- sporządzanie informacji PIT-11 i PIT-R oraz przekazywanie ich drogą elektroniczną do urzędu skarbowego,
- redagowanie Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie Biura Zarządu;
- prowadzenie rejestru udostępnień na wniosek informacji publicznej oraz informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania.